Ivm de coronacrisis in diverse landen hebben sommige van onze producten die uit het buitenland besteld worden helaas een langere levertijd. Wij doen ons best om toch zo snel mogelijk te leveren en vragen om uw begrip.

Algemene Voorwaarden Plusman Nederland BV

Plusman Nederland BV

  Algemene Voorwaarden

 

pdf
De Algemene Voorwaarden van Plusman Nederland B.V.

Algemene voorwaarden Plusman Nederland B.V.


Artikel 1 Definities

  1. Plusman Nederland B.V. (hierna: Plusman) is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid die zich ten doel stelt het verkopen van kleding aan consumenten via een webshop. Tevens runt Plusman diverse andere kleding gerelateerde websites.
  2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Klant' verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of het samenwerkingsverband van natuurlijke en/of rechtspersonen of de namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die gebruikt maakt van de Diensten van Plusman en Plusman de opdracht geeft Diensten te verlenen zoals bedoeld in Lid 4.
  3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Overeenkomst' verstaan: de rechtsbetrekking tussen Plusman en Klant, een en ander in meest ruime zin.
  4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Diensten' verstaan: alle door Plusman en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde producten en diensten, onder andere inhoudende het verkopen van kleding, alsmede alle andere door Plusman ten behoeve van Klant verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Klant worden verricht.
  5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Webshop' verstaan: het online platform van Plusman waar Klant producten kan kopen.
  6. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Website' verstaan: de Website www.plusman.nl.

Artikel 2 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

  1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Klant en Plusman gesloten Overeenkomsten waarbij Plusman Diensten aanbiedt of producten
  2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Plusman overeengekomen.
  3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
  4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Klant.

Artikel 3 De Overeenkomst

  1. Alle aanbiedingen op de Website zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
  2. De Klant kan contact opnemen met Plusman via de Website, e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten. Plusman zal met Klant overleggen omtrent zijn verwachtingen en kan daarna een offerte opmaken die per e-mail verstuurd zal worden. De Overeenkomst komt pas tot stand door ondertekening van de offerte of middels een opdrachtbevestiging.
  3. Klant kan tevens bestellingen plaatsen op de Website. De Overeenkomst komt dan tot stand middels het plaatsen van de bestelling.
  4. Als Plusman een bevestiging naar Klant stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. Plusman kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  5. Indien Klant aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van Plusman dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij Plusman deze schriftelijk bevestigt.
  6. Een opdracht door Klant waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan, behoeft schriftelijke aanvaarding door Plusman. Dit geldt niet indien Klant de bestelling plaatst via de Website.

Artikel 4 Uitvoering van de Overeenkomst

  1. Plusman zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.
  2. Plusman heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  3. Bij het inschakelen van derden zal Plusman de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Klant redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Klant overleggen.
  4. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Plusman aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Plusman worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Plusman zijn verstrekt, heeft Plusman het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening te brengen.
  5. De Klant draagt er zorg voor dat Plusman zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Klant zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.
  6. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Klant Plusman hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. Plusman dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

Artikel 5 Wijziging van de Overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen Plusman en Klant tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.
  2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt. Zonder aanvullende offerte gelden de oorspronkelijke voorwaarden, waarbij de extra Diensten tegen het afgesproken tarief betaald worden.
  3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van Plusman op en is voor de Klant geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
  4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen Plusman en Klant zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen. Deze wijziging geschiedt schriftelijk.


Artikel 6 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

  1. Plusman is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien de Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat Plusman goede grond heeft te vrezen dat de Klant in die verplichtingen zal tekortschieten.
  2. Voorts is Plusman bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.

Artikel 7 Annulering

  1. Annulering van de Overeenkomst na plaatsing van de bestelling is mogelijk zolang de bestelling nog niet is verzonden.
  2. Annulering dient schriftelijk te geschieden (per brief of per email) en uitdrukkelijk te worden bevestigd door Plusman.
  3. Annulering kan niet meer geschieden indien een mail is verzonden, inhoudende dat het Product of de bestelling verzonden is, waarbij het tijdstip van ontvangst van dit bericht door Klant als leidend geldt.

Artikel 8 Kosten, honorering en betaling

  1. Alle genoemde bedragen op de website zijn in euro's en inclusief BTW, tenzij anders vermeld.
  2. De bedragen in de Webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
  3. Plusman heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
  4. Betaling geschiedt op diverse manieren via de Website, waaronder een mogelijkheid om achteraf te betalen. Betaling achteraf geschiedt via AfterPay of Klarna. Dit zijn onafhankelijke bedrijven welke de vordering overnemen van Plusman en hiervoor een kredietcheck t.b.v. Klant uitvoeren. Voor verdere informatie kan Klant de privacyverklaring van Plusman op de Website raadplegen.
  5. Voor bestellingen binnen Nederland en België vraagt Plusman €6,95 verzendkosten. Indien de bestelling een totaalwaarde van meer dan €100,- heeft zal Plusman geen verzendkosten in rekening brengen.
  6. Voor bestellingen buiten Nederland en België zijn de verzendkosten afhankelijk van bestelling, gewicht en land van bestemming. Hiervoor kan de Klant de Website raadplegen.  
  7. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan Plusman mede te delen.
  8. Indien de Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. De Klant is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  9. Indien Plusman besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Klant, naast de verschuldigde hoofdsom en de in artikel 8.6 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Artikel 9 Verzending en bezorging

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, vindt verzending plaats vanuit een van de magazijnen van Plusman in of buiten Nederland.
  2. Indien een bestelling kwijtraakt of beschadigd wordt ontvangen, wordt er gezocht naar een passende oplossing in gezamenlijk overleg.
  3. Plusman bepaalt zelf de wijze van transport en verpakking. Plusman kan ervoor kiezen om de Producten persoonlijk te bezorgen, maar kan ook kiezen voor bezorging via PostNL of een andere pakketbezorger.
  4. De levertermijn van Plusman is afhankelijk van de bestelling en worden te allen tijde op de website of in de offerte vermeld.
  5. Indien de Producten na het verstrijken van de levertijd voor de Klant beschikbaar zijn maar niet door hem worden afgenomen, worden de Diensten te zijner beschikking opgeslagen voor zijn risico en op zijn kosten, ongeacht de reden van niet-afneming.

Artikel 10 Retournering

  1. Indien Klant een consument is, kunnen Producten kosteloos geretourneerd worden binnen veertien (14) dagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden. Het gehele door Klant betaalde bedrag inclusief eventuele verzendkosten wordt binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het Product volledig teruggestort. Na deze termijn is kosteloze retournering mogelijk indien Klant kan bewijzen dat bij de aankomst van de bestelling schade is ontstaan die niet door Klant is veroorzaakt. Indien Klant slechts een gedeelte van de bestelling retour stuurt worden eventuele verzendkosten niet teruggestort.
  2. Plusman betaalt de portokosten van een retourzending binnen Nederland en België enkel indien Klant de retourzending via de Website heeft geboekt.
  3. Indien Klant besluit de Producten te retourneren, en het niet nodig is de verpakking te verwijderen, vraagt Plusman dit dan ook na te laten.
  4. Klant kan het Product retour sturen via een zelfgekozen postbedrijf. De kosten van retournering komen dan voor rekening van Klant. Klant kan ook gratis retourneren via art. 10 lid 2.
  5. Indien Klant de bestelling wenst te retournering dient Klant het retourformulier van de Website te downloaden en in te vullen, of het bij de zending gevoegde retourformulier in te vullen. Dit formulier dient Klant bij de retourzending te voegen.
  6. Klant heeft de keuze het Product kosteloos te laten vervangen (omruilen) of het betaalde bedrag teruggestort of verrekend te krijgen.

Artikel 11 Aansprakelijkheid

  1. De Klant is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Plusman is niet aansprakelijk voor schade, onder anderen op basis van een verkeerde bestelling, indien Klant onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
  2. De levertermijn als genoemd in artikel 9 lid 4 kan slechts bij benadering worden opgegeven. Ofschoon steeds getracht zal worden de levertermijn na te komen, is Plusman nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de aldaar genoemde termijn. Overschrijding van de termijn geeft Klant geen recht de Producten te annuleren, of de ontvangst of betaling van de Producten te weigeren, noch is Plusman enige vergoeding verschuldigd jegens Klant.
  3. Plusman is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van Plusman, verleent de Klant de bevoegdheid aan Plusman om, als een door Plusman ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wil beperken, die aansprakelijkheidsbeperking mede namens de Klant te aanvaarden.
  4. Plusman is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade.
  5. Plusman is niet aansprakelijk voor eventuele verschrijvingen op de Website.
  6. Plusman is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 12.
  7. De Klant vrijwaart Plusman voor aanspraken van derden, van welke aard ook, die verband houden met de Diensten.
  8. Indien Plusman aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Klant is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van Plusman met betrekking tot haar Diensten.
  9. De aansprakelijkheid van Plusman is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien Plusman niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door Klant betaalde bedrag.
  10. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Plusman.
  11. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

Artikel 12 Overmacht

  1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van Plusman, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.
  2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van Plusman zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van Plusman, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
  3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
  4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal Plusman overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die Plusman heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 13 Garantie

  1. Plusman biedt een garantie voor de door haar geleverde Producten tegen materiaal- en fabricagefouten. De garantie houdt in dat Plusman de fouten naar haar beste vermogen zal herstellen en indien nodig vervangen. Gebreken dienen schriftelijk bij Plusman te worden gemeld.
  2. De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, ondeskundig, onzorgvuldig gebruik, gebruik voor andere dan normale doeleinden of van buiten komende oorzaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend brand- of waterschade.
  3. De garantie is eveneens niet van toepassing indien de Producten door derden zijn gewijzigd of worden onderhouden.
  4. De periode van garantie is twaalf (12) maanden vanaf het tijdstip van aflevering, tenzij anders is overeengekomen.
  5. Indien Plusman herstelwerkzaamheden uitvoert die buiten het in dit artikel genoemde kader vallen, worden deze in rekening gebracht aan Klant.
  6. Het in de algemene voorwaarden bepaalde ter zake van garantie, laat onverlet de garantieaanspraken van Klant uit hoofde van de wet.

Artikel 14 Reclame

  1. Klant is gehouden het geleverde Product op het moment van aflevering, althans binnen een zo kort mogelijke termijn, te inspecteren of te doen inspecteren. Daarbij behoort Klant te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen in de Overeenkomst is bepaald.
  2. Fouten of onjuistheden die bij een eerste inspectie geconstateerd kunnen worden, in acht nemende de eisen van redelijkheid en billijkheid, dienen binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst van de Diensten schriftelijk aan Plusman te worden gemeld, met overhandiging van het aankoopbewijs, tenzij dit onmogelijk dan wel onredelijk bezwarend is.
  3. Overige klachten, waaronder begrepen klachten die niet bij een eerste inspectie geconstateerd konden worden, dienen uiterlijk binnen één (1) maand schriftelijk te worden gemeld bij Plusman overeenkomstig het bepaalde in Lid 2.

Artikel 15 Vertrouwelijkheid van gegevens

  1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. Plusman kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 16 Intellectuele eigendom

  1. Plusman behoudt zich de rechten en bevoegdheden toe die hem toekomen op grond van de Auteurswet.
  2. Klant garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling aan Plusman van gegevens. Klant zal Plusman vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht van derden.

Artikel 17 Identiteit van Plusman

  1. Plusman is bij de KvK geregistreerd onder nummer 57018979 en draagt btw-identificatienummer NL852404992B01. Plusman is gevestigd aan de Laan van Eikenrode 29 (1231 BN) te Loosdrecht.
  2. Plusman is per e-mail te bereiken via klantenservice@plusman.nl of middels de Website https://www.plusman.nl/ en telefonisch op 085-1118406.

Artikel 18 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op de rechtsverhouding tussen Plusman en haar Klants is Nederlands recht van toepassing.
  2. Indien Klant een klacht heeft dient Klant dit schriftelijk te zenden aan klantenservice@plusman.nl of telefonisch te melden via 085-1118406.
  3. Alle geschillen die tussen Plusman en Klant mochten ontstaan worden beslecht door de bevoegde rechter van het Arrondissement Midden-Nederland.